Shop Mobile More Submit  Join Login
Black Lambda by TimmCosplay Black Lambda by TimmCosplay
I entered the costume contest at this year's Cos & Effect with Gordon Freeman and Alyx Vance as a group. Here's an awesome photo taken of us on stage. We actually won runner up in the group category, so yay! For the convention, I slightly improved my Overwatch Elite costume by smoothing out the ridge on the top of my helmet and  making the edges of the glove's padding more black.

You can see a few more photos of our group here: smg.photobucket.com/user/Marmb…

Combine Overwatch Elite: ~TimmCosplay
Gordon Freeman: ~TheRiverStudio
Alyx Vance: ~9broken4tears0 (cosplay made by me)
Photo: The Will Box
Add a Comment:
 
:iconnoneofurbussiness:
noneofurbussiness Featured By Owner Oct 5, 2014
Very cool you guys, well done. 
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Oct 5, 2014  Student Artisan Crafter
Thanks very much. :)
Reply
:iconzaltenia:
zaltenia Featured By Owner Sep 4, 2014  Hobbyist Artisan Crafter
this is too much THIS IS TOO MUCH OMG OMG OMG I LOVE IT
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Sep 4, 2014  Student Artisan Crafter
Hehe thanks. :D
Reply
:iconzaltenia:
zaltenia Featured By Owner Sep 5, 2014  Hobbyist Artisan Crafter
shocked scream shocked scream shocked scream shocked scream shocked scream shocked scream shocked scream shocked scream shocked scream shocked scream shocked scream shocked scream Grito-2 Grito-2 Grito-2 Yuuko Screaming Icon Yuuko Screaming Icon Grito Grito Taylor-swift-scream Taylor-swift-scream :screamz2: Omg Omg Omg TOOOOOO MUUUUUUUUUUUUUUUCH
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Sep 5, 2014  Student Artisan Crafter
Gaaaah!! XD
Reply
:iconzaltenia:
zaltenia Featured By Owner Sep 6, 2014  Hobbyist Artisan Crafter
Clem Epic face Clem Epic face Clem Epic face Clem Epic face Clem Epic face Clem Epic face Clem Epic face Clem Epic face Clem Epic face Clem Epic face need COFFEE
Reply
:iconaugust-fehrmont:
august-fehrmont Featured By Owner Nov 26, 2013  Hobbyist General Artist
Ahaaaah excellent group!!
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Nov 27, 2013  Student Artisan Crafter
Thanks so much! I'm really proud of this group. ^_^
Reply
:iconaugust-fehrmont:
august-fehrmont Featured By Owner Nov 27, 2013  Hobbyist General Artist
Everyone looks great :D
Reply
:iconstevencojo:
StevenCojo Featured By Owner Oct 30, 2013  Hobbyist General Artist
Gordon is really awesome, only small flaw is that I would have liked the full goatee+mustache combo :)
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Oct 30, 2013  Student Artisan Crafter
Yeah, I don't think he had enough time to grow out his beard. XD
Reply
:iconstevencojo:
StevenCojo Featured By Owner Oct 30, 2013  Hobbyist General Artist
A wise man once said: "A man without a mustache is like tea without sugar" :))
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Oct 30, 2013  Student Artisan Crafter
Ha! If that's the case, than I am often quite sugarless. :lol:
Reply
:iconaugust-fehrmont:
august-fehrmont Featured By Owner Sep 30, 2013  Hobbyist General Artist
Great group!!
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Sep 30, 2013  Student Artisan Crafter
Thank you. ^_^
Reply
:iconasqard:
Asqard Featured By Owner Sep 25, 2013  Hobbyist Digital Artist
You're amazing with armour! Have you ever considered doing a metroid cosplay? :3
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Sep 25, 2013  Student Artisan Crafter
I have, and in fact I have one planned for next summer. :D
Reply
:iconasqard:
Asqard Featured By Owner Sep 25, 2013  Hobbyist Digital Artist
That's awesome! I can't wait to see it haha
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Sep 25, 2013  Student Artisan Crafter
I can't wait until I have the time to build it. XD
Reply
:iconuzzthehedgehog:
uzzthehedgehog Featured By Owner Sep 14, 2013  Student
Always wanted to Cosplay as Gordon Freeman! D: I just can't make one cause Idk how and I have no money to buy one or find where you can... :c
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Sep 14, 2013  Student Artisan Crafter
The person in this group who's Gordon used EVA foam to make their armour. It's really nifty stuff, and super easy to work with (I used it in my Overwatch cosplay). I suggest you Google it, because you might be able to make it work with a few tutorials. 
Reply
:iconuzzthehedgehog:
uzzthehedgehog Featured By Owner Sep 14, 2013  Student
I guess~ >u<;; I rather buy~ ouo;; I don't have much money to make them~ D:
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Sep 14, 2013  Student Artisan Crafter
I assure you that making a suit of armour out of EVA foam will be significantly cheaper than buying one. 
Reply
:iconuzzthehedgehog:
uzzthehedgehog Featured By Owner Sep 14, 2013  Student
You sure?? how much was it to make His Gordon Freeman suit?
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Sep 15, 2013  Student Artisan Crafter
My guess would be under $50, including paint costs. 
Reply
:iconuzzthehedgehog:
uzzthehedgehog Featured By Owner Sep 15, 2013  Student
Hm...
Reply
:iconthediscobiscuit:
thediscobiscuit Featured By Owner Aug 29, 2013
all the costumes and you guys look freaking amazing. and i am not into cosplay at all lol.
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Aug 29, 2013  Student Artisan Crafter
Heh, thanks a lot. :D
Reply
:icontyrus1235:
tyrus1235 Featured By Owner Aug 15, 2013  Hobbyist General Artist
Quite the powerful trio there XD
Reply
:icontimmcosplay:
TimmCosplay Featured By Owner Aug 17, 2013  Student Artisan Crafter
Hehe, indeed. ;p Thanks.
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 1800 × 1200




Details

Submitted on
August 13, 2013
Image Size
330 KB
Resolution
1800×1200
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
752
Favourites
35 (who?)
Comments
31
Downloads
9
×